Älä täytä itseäsi huonoilla kaloreilla kun voit tehdä sen laadulla ja hyvällä maulla :)

lauantai 11. kesäkuuta 2011

Midtfyns Bryghus Chili Tripel

Bongasin tämän oluen alkon nettisivuilta kun aikaa tappaakseni siellä surffailin. Tämä Tanskalainen ale (luostariolut) on käsittääkseni vain Arkadian myymälässä ja kuuluu erikoisvalikoimaan. Netissä oli maininta, että ostomäärä olisi 800 pulloa. Joista yksi on jo minun lasissa :) Ja varmasti haen toisen ensi viikolla...
Silmiini tämä pomppasi kun nimi sisältää sanan chili.  Mä odotan, ja vieläkin odotan chiliolutta missä se chili tuntuu...


Väri tässä oluessa on samea meripihkan ruskea. Tai koen tuon sameuden sillä, että läpinäkyvyyttä ei ole.
Maku on makeahko. Hieman hedelmää. Pehmeä. Chiliä tai chilin jälkipoltetta en tunne. Mutta tykkään. Tosin sitä chiliä kaipaisin. Mä niin haluasin maistaa sellaisen oluen, jossa chilin polte tulee.. Liekö sitten mahdottomuus.. Vai pitääkö laittaa oma panimo pystyyn. En ainakaan ole törmännyt poltteeseen vaikka paria chiliolutta olen maistanut.
Kyllä tästä löytyy se luostarioluen samankaltaisuus maussa. Tai tyyliltään samanmoinen mitä olen luostarioluita maistanut.
Ei semmoinen löytö jota hamstraisin kotiin, mutta hyvä. Ja jos alkosta vielä löydän, toki voin muutaman ostaa.

Hintaa 0.5 litran pullolla on 7.14€ ja prossia löytyy 9.2, jonka huomasin vasta kun juoma oli jo lasissa.. Mutta ei tule alkoholin maku läpi.
Ainut mikä surettaa (jos pitää keksiä moinen), niin lasi olisi mielellään saanut olla toisenlainen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti