Älä täytä itseäsi huonoilla kaloreilla kun voit tehdä sen laadulla ja hyvällä maulla :)

torstai 10. maaliskuuta 2011

Hullujussi

Aivan loistava ajoitus tänään Kamppiin kun systerin kanssa oltiin sovittu treffit... Siis liian aikaisinhan mä paikalla olin, mutta se mahtava idea ajan tappamiseen :)
Siis kauppoihinhan mä en voinut mennä kun shoppailemaan oltiin menossa.. Kuka nyt kahteen otteeseen kaupoissa jaksaa juosta. Siis vaatekaupoissa.
Mutta se idea...

...Teerenpeli ja olut mitä oon jo pitkään halunnut maistaa. Onneksi olin liian ajoissa koska kyseinen olut on kausituote ja aivan viimeisiä hetkiä myynnissä. Huh, mä ehdin just maistille.
No - tuoksu, väri ja kokonaiskuva ennen makua alkoi jo huolestuttaa... Entä jos tää on niiiin hyvää, että jään kaipaamaan sitä?? Otin tietoisen riskin ja maistoin. Nii, eikö se ollut mun tarkoituskin??? Niinhän sitä olutta käytetään... No, oon mä sitä joskus hiuksiinkin laittanut  kun kuulin et tekee hyvää.. No haju oli kyllä paha pari päivää.. Se siitä kokeilusta.. Eli olutta vaan sisäisesti :)

Väristä vielä, se oli aivan upea. Täysin musta, pehmeän musta. Kuohu herkullisen ruskea. Vaalea, mutta kuitenkin tumma. Tuoksu oli voimakas. Baarimikko vielä pitkitti mun matkaa makuihin kun ystävällisesti kertoi oluesta. Ja siinä olen samaa mieltä, että on ollut loistopäätös nostaa oluen prosentteja. Ensin oli tehty laimeammaksi, mutta nostettu alkoholipitoisuus 7'mään prossaan. Eikä todellakaan ollut liikaa..
Ainii, olut on siis teerenpelin oma Hullujussi. Tuhdin täyteläinen, tumma portteri.
Ja vihdoin pääsin pöytään, muutama kuva (jotka ei ikävä kyllä onnistunut hyvin)... Pitkällisen odotuksen jälkeen lasi huulille. Hmm... Suutuntuma oli todellakin täyteläinen... Paksu... Pyöreä...
Mutta... Ehkä mun makuun pikkasen liian happoinen. Perushyvä olut. Suuhun jäi hyvä maku. En ehkä itkemään tämän perään jää, mutta kyllä voisin toistekin juoda.
Kävin miettimään kuin laimea se alkuperäinen matala prosenttinen versio olisi ollut.. No, mitäpä tuota miettimään, taatusti parempi näin. Systeri pelasti mut toiselta oluelta.. Ja eikun kaupoille...

Teerenpelin tuotteista oon muutenki tykännyt. Lähes ainoat siiderit mistä todella tykkään. Teerenpelin mustikkasiideri. Nam. Muut marjalitkut kalpenee tuon rinnalla.

Ei huonompi aloitus maistellen :) hyvä portteri :) Kotimaista pienpanimotuotantoa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti