Älä täytä itseäsi huonoilla kaloreilla kun voit tehdä sen laadulla ja hyvällä maulla :)

lauantai 19. maaliskuuta 2011

Dark Horizon 3. edition

Mä niin odotin ja odotin tämän oluen maistamista… Mä etsin tätä olutta ja se ei ollut helppoa. Joko se oli alkosta loppunut tai valikoimaan ei kuulunut.
Ja sitten se hetki koitti… Mä niin luulin kokevani taivaallisen makuelämyksen. Mutta... Ehkä mä en vielä ole niin kehittynyt oluenmaistelija, että tämä olisi viennyt minut mennessään.

Tuoksu oli mitä mahtavin. Todella täyteläinen ja makea. Kun luulee maistavansa jotain todella taivaallista, sitä ensikosketusta haluaa vaan pitkittää ja pitkittää. Ja sitten ikäänkuin palkita odotus.
Väri -  Öljynmusta. Paksu. Huikea. Herkullinen.
Ensimaku - Todella, todella makea, tuli pieni puistatuksen tunne. Mun makuun kyllä aivan liian makea. Ja vahva. Onhan tässä prosentteja 15,5. Mutta ei silti alkoholi tule liikaa läpi. Sitten on se hetki suussa / kielen makunystyräosiossa jossa en pysty tunnistamaan makuja… (Taitaa olla harjoituksen puutetta).
Heti nielaisun jälkeen tulee kahvi aika vahvasti. Tai paremminkin espresso, mitä oluen kuvaus lupaakin.

Tuhti olut.. Ei ihan hetkessä juotava.
Lasillinen vettä tekee hyvää tämän oluen jälkeen.

Ehkä mä jatkan tätä oluen maistelua & harrastusta vielä hetken.
Ehkä mun makuaisti kehittyy ja osaan arvostaa tätä huiman hintaista juomaa…

Mutta tässäkin asiassa, lasi tyhjäksi niinkun kotoa on opettettu.. Siis lautanen tyhjäksi ja lasiin ei syljetä… Ja onhan tämän litrahinta lähestulkoon 40€… Taitaa tässävaiheessa olla kalleimmasta päästä oleva olut mitä ikinä olen juonut..
Harmittaa kyllä hiukan etten osaa löytää tästä niitä makuja.. Ne vaan jää mun suussa makeuden alle… Uskon kyllä, että on maultaan arvokas kun osaa löytää ne sieltä..


Alkon kuvaus oluesta:
Musta, erittäin täyteläinen, voimakkaasti humaloitu, makean maltainen, salmiakkinen, lakritsinen, kahvinen, yrttinen, runsas


Olut on norjalaisen NØGNE Ø - panimon tuote.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti