Älä täytä itseäsi huonoilla kaloreilla kun voit tehdä sen laadulla ja hyvällä maulla :)

sunnuntai 27. maaliskuuta 2011

Mare Chiaro Secondo

Tästä pizzeriasta ollaan puhuttu jo pitkään, että pitäisi mennä syömään sinne. Mä olen niin paljon kuullut tästä  puhuttavan. Ja paikan pizzoja on kehuttu paljon. Ei vaan ole tullut mentyä. Aukioloajat on pizzeriaa ajatellen hassut. Jos mä olen pizzanhakureissulla, se on ilta tai sunnuntai. Tämä menee kiinni jo klo 19 arkisin. Lauantaisin vielä aikaisemmin. Nyt taitaa olla sunnuntaisin auki, ennen ei ollut. Mutta tuosta en ole aivan varma.

Tänään sitten lähdin pizzanhakureissulle. Koko päivän olin puuhannut keittiössä ja enää ei puhti riittänyt ruuan tekoon. Niinpä suuntasin kohti Hämeentietä Mare Chiaroon. Paikka oli todellakin omanlainen. Seinät täynnä kuvia ja kaikenmoista tavaraa. Ei varmasti yhtään näkynyt paljasta seinää. Tiedä sitten oliko alla tapetti vai maali.  Taustalla soi todella vanha suomalainen iskelmä. Ja se kuulosti aivan siltä kuin tulisi vanhasta levysoittimesta pienine rahinoineen... Tiskillä vanhemmanpuoleinen mies väsäsi pizzoja, lauleskeli ja hyräili musiikin tahtiin. Jotenkin tuli semmoinen fiilis, että siellä varmaan käy pitkälti vakituinen asiakaskunta. Ja hetken mietin onko ulkopuolinen fiilis, mutta hyvin nopeasti pääsin juttuun mukaan.
Sain tilauksen tehtyä ja sitten odottelua. Mies tiskin takana oli kyllä jotenkin hauska. Vitsi lensi ja muutaman kerran kävi niin, että mä en vaan saanu mitään järkevää sanottua takasin. Oma vitsisuoneni jotenki lamaantui. Ehkä hänellä oli semmoin tyyli heittää sitä juttua. Muistelisin joskus lukeneeni jostain, että palvelu olisi ollut todella huonoa ja asiakkaalle olisi jopa loukkaavalla tyylillä puhuttu. Mutta ei mitään semmoista ollut ilmassa. Vitsiniekka mies oli ja jutteli siinä samalla kun pizzoja täytti.
Odottelu meni lehtiä lukiessa. Ja vinopino löytyi vanhoja Aku Ankkoja.

No, laatikko kainaloon ja kotiin. Nälkäisenä... Taas kerran mä niin odotin jotain mieletöntä makuelämystä. Luulen, että pizza oli paikan nimikkopizza. Tai ainaki nimi viittasi siihen suuntaan. En enää muista nimeä. Se sisälsi kuitenkin herkkusieniä, homejuustoa, kinkkua(jota kävin sitten miettimään miksi sen otin kun on tämä lihaällötys meneillään), persiljaa, oreganoa ja oliivia. Siinä tais olla kaikki...
Oli muuten täyteläinen pizza. Mutta olenkohan mä nyt ainoa joka ei ollut niin tyytyväinen. Olen lukenut / kuullut pelkkää ylistystä. Ensin mä olin pettynyt säilykeherkkusieniin. Ne on niin ällöjä, vetisiä ja mauttomia. Ja myös se kinkun määrä oli mieletön. Oliivit maistui jollekin ihan muulle kun oliiveille. Eli säilykeliemelle. Ei tämä minusta ollut mitenkään kummoinen elämys. Homejuusto ja kinkun määrä toi aikamoisen suolapläjäyksen. No, ehkä se olisi semmoinen kankkuspäivän pizza.
Hyvää pizzassa oli mukavan rapeat kuoren reunat.


Kokonaisuudessaan tämä pizzaelämys ei tee minusta Mare Chiaron asiakasta. Mutta suosittelen tätä paljon mieluummin kuin esim. peruskebabmestaa. Ja varsinkin jos tykkää todella täyteläisestä pizzasta. Ja olihan se paikka näkemisen arvoinen.
Itse tykkään enempi italialaistyylisistä, ohuista ja tuoretäytteisistä.  

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti